Rok 2017 vo fotkách

Koncom roka ma napadlo, že by stálo za to zopakovať si rok 2017, čo všetko človek za tých 365 dní zažije. Najlepšie rozdeliť to po mesiacoch a pridať k tomu pár fotiek.

Január

Konečne zima ako sa patrí. Teploty nevystúpia nad bod mrazu a pár nocí po sebe sa držia pod -20°C. Mráz v kombinácii s hmlou vytvoria na stromoch krásnu inovať.

Malý kaštieľ v Lefantovciach

Už pár týždňov v rukách nová lietajúca „hračka“ tak začína spoznávanie sveta z vtáčej perspektívy. A prečo hneď nevyskúšať ako sa to bude chovať v silných januárových mrazoch. Vydržal a lieta aj pri -15°C.

Veľký kaštieľ v Lefantovciach

Február

Začiatkom mesiaca mi píše Pali Hradiský krátko ale výstižne:

24-26.2 polsko gdansko?

Chvíľu zaváham lebo na ten termín mám dohodnuté fotenie svadby ale len na chvíľku. Nie je to odomňa pekné a vonkoncom nie seriózne ale volanie severu je silnejšie. Volám neveste či jej môžem dohodnúť iného fotografa a po pozitívnej odpovedi hneď volám Jožimu Sádeckému keďže svadba má byť v Považskej Bystrici. Joži súhlasí tak už ostáva vymeniť len kontakty a fotenie si dohodnú.
K Baltickému moru vyrážame z Prešova. Spoločnosť na ceste do Prešova mi robí Peter Kováčik s priateľkou. V Prešove presadáme do auta Paťovi a vyrážame. Cesta dlhá ale ráno už dýchame príjemný morský vzduch. Ubytovaní sme v Gdyni odkiaľ vyrážame fotiť pobrežie.

Molo w Orlowie, Gdynia

Toto miesto mi vyrazilo dych. Slowinsky park narodowy. Nekonečné piesočnaté pláže, kopy piesku ako na púšti. Krásne to opísal Pali v tomto článku. Odporúčam. To miesto stojí určite za návštevu.

Paťo na pobreží Baltu

Nekonečné piesočnaté pláže

Marec

V marci som sa zúčastnil natáčania krátkych dokumentárnych filmov pre Štátnu ochranu prírody. Zaznamenávali sa krásy Vihorlatu, Polonín, Senianskych rybníkov a drevených cerkví. Snažíme sa natočiť zubra ale po 2km stopovaní v hlbokom snehu vyhráva a stráca sa nám v hlbokých lesoch Polonín.

Hrabová roztoka

Apríl

Smutný mesiac. Navždy nás opustila. Zostalo prázdno a veľká bolesť…

Napriek tomu fotím svadbu ľudí ktorých mám veľmi rád. Luky a Evka sa rozhodli po dlhoročnej známosti postaviť pred oltár.

Luky a Evka

Jar nám pekne rozkvitla a repkové polia krásne dotvárajú krajinu svojimi kvetmi.

Lefantovce v repkovom objatí

Máj

Návrat do Polonín a Vihorlatu. Pokračovanie v nakrúcaní dokumentov. Krásna mladá zeleň na stromoch. V Poloninách navštevujeme Stužicu, pôvodný karpatský bukový prales. Nádherné miesto, kde sa v sprievode miestneho zástupcu štátnej ochrany túlame a natáčame celý deň.

Stužica, pohľad na bukový prales zhora

Večer čo večer trávime na Poloninských lúkach a snažíme sa zachytiť čo najviac z miestnej fauny a flóry.

Lúky v Poloninách nad Novou Sedlicou

Evka si ešte zaspomína na svadbu a fotíme ju v jej polnočných šatách. Veselé to žieňa.

Evka

V máji dostávam možnosť fotiť ešte jednu svadbu. V Prahe. Priamo na Vltave pod hradom.

Dan a Domi

Jún

Prechádzky revírom otvárajú nové pohľady na kostolnú vežu a ja dostávam nápad. Fotiť tú vežu z rôznych pohľadov ako to len pôjde.

Kostol v Lefantovciach

Volajú mi zo Zveroparku či im neprídem pofotiť areál. Jedno júnové poobedie po práci sadám do auta mierim do Revištského Podzámčia. Nakoniec im robím pár záberov aj zo vzduchu a trávim tam čas takmer do tmy.

Zveropark

Júl

Horúci júl prináša so sebou nebezpečenstvo požiarov. Nevyhnú sa tomu ani Lefantovce a v blízkom okolí niekoľko ďalších miest.

Polia po požiari pri Lefantovciach

Holé polia po žatve umožňujú pozorovanie divej zveri pri pasení, čo využívame na trávenie večerov na posedoch.

Srnka

August

Konečne voľno, dovolenka. Balíme auto a vyrážame po cestách, necestách po Slovensku. Čičmany, Terchová, Malá Fatra.

Polia pod Malou Fatrou

Belá, Kamence, Terchová

Druhú časť trávime v Podlesku a Slovenskom raji. Cestu domov volíme pod Muránskou planinou a Nízkymi Tatrami.

Z Podleska po Tatry

V druhej polovici augusta sa koná 6.ročník súťaže vo varení gulášov Guláš Cup, kde pomáhame s organizáciou Tomášovi. Viac fotiek nájdete v tomto článku.

Guláš Cup 2017

Nakoniec stíham ešte jedno fotenie pre Zveropark a tentokrát tam trávim aj noc. Sám, ticho, kľud, myšlienky pri hviezdach.

Zveropark, stanové mestečko

Zveropark, kapitálny muflón

September

Fotím ďalšie svadby. V piatok na letisku v Janíkovciach,

Príprava „kulís“ na fotenie

a v sobotu na Nitrianskom hrade.

Sestry v akcii

Toskánsko nesmie chýbať. Pali dal opäť dokopy partiu super ľudí a vyrážame na dlhú cestu. Navštevujeme nové miesta, staré mestečká ale vraciame sa aj do rozprávkového údolia Val d’Orcia.

Ráno pri meste Sorano

Magický Belvedere

Október

Volá Helka:

Pali onedlho rodím a chcela by som predtým pár fotiek s bruškom.

Nie je načo čakať, využívame pekné jesenné počasie a fotíme v parku nad dedinou.

Helka

Po fotení sa dostávam po dlhom čase na ihrisko a sledujem s pivom v ruke dedinský futbal. Zvoní telefón. Helka. To by nebola ona. Vraj či ešte neodfotím jej sestry s deťmi. Pivo končí v koši a znova smerujeme do parku. Len kto usmerní 3 deti pri fotení. Ani maminy nepomohli 🙂

Nezbedníci

Školenie v Banskej Štiavnici na jeseň?! Na parádu. Noc s kolegovcami v bare rannému vstávaniu neprospela ale nakoniec som sa vykopal z postele a vydal do prázdnych ulíc Štiavnice. Stálo to za to.

Banská Štiavnica, Nový zámok

Koniec septembra patril v Lefantovciach hokejbalovému turnaju Prekocma Cup. Organizovali sme už 8.ročník. Viac fotiek nájdete v tomto článku.

Prekocma Cup 2017

November

Krásna farebná jeseň. Snažím sa niečo zachytiť zo vzduchu,

Lefantovce, veľký kaštiel

alebo zo zeme pri kontrole revíra s Martinom. Viac fotiek z jesene v Lefantovciach na tomto odkaze.

Martin pri kontrole revíra

Jeseň pod Veľkou skalou

December

Začiatok decembra prináša snehovú nádielku, ktorú využívam na prevetranie hlavy v lese. Pod Tarišťom stretávam približne na 20m dvoch jeleňov, ktorí si ma nevšimli a venujú sa obhrýzaniu malých konárikov zo stromov. Nerušene ich sledujem a fotím možno aj pol hodinu.